maandag 31 juli 2017

IS sympathisant Abu salah Al ifriqi van Umma News.nl 'Ik ben best verbaasd. Over hoe vrij spel is aanhangers hebben in NL’

IS kunst dat prijkte op het kanaal Umma New's.NL 

Abu salah Al ifriqi, ‘Ik bedoel ik zal best open met je zijn. Ondanks dat ik een "extremist" ben om zo maar te zeggen. Terrorisme verheerlijker whatever. Ik ben best verbaasd. Over hoe vrij spel is aanhangers hebben in NL’ zegt Abu salah ifriqi de beheerder van het telegram account Umma News.nl in alle openheid tegen me.

Umma News.NL is een kanaal waar je alleen middels uitnodiging van lid van kan worden, een uitnodigingslink die in andere Nederlandse groepen weer wordt gedeeld aan huin volgers zodat deze ook weer de kans krijgen om van dit account kanaal lid te worden. Mensen worden er niet bij duizenden lid van als een dergelijk kanaal is aangemaakt maar meer mondjes maat, het kanaal kent zoals ik de laatste keer zag 72 leden. En bij mij lid worden 58. Dus mondjes maat trekt zo’n dergelijk pro IS kanaal mensen aan.
Kunst omdat het moet ook deze IS schildering was te bewonderen op het kanaal, de titel van het kunstwerk laat raden wat de boodschap achter deze schildering is 

Het is niet een bloederig kanaal waar de afgezaagde koppen je bij wijze van spreken om de oren vliegen en je zo nu en dan een aantal kinderen een man op foto’s ziet executeren, dat soort bloedigheden hoeft voor hem niet. Het kanaal moet je meer zien als een soort van nieuwskanaal een nieuwszender dat onderhand gekscherend gezegd ook nog es doet aan het voor de omroepverenigingen verplichte deel kunst en cultuur tonen middels een item dat je het beste kan omschrijven als Kunst omdat het moet, in dit geval IS kunst en geen werken van hedendaagse moderne kunstenaars of oude meesters uit de voorbije eeuwen. Zoals u hieronder ziet.
bewijs dat het op het kanaal te vinden was 

Het nieuws dat ze geven van de andere kant van het front, wordt vermoed ik merendeels gehaald van kanalen als Khilafah News  en HALUMMU die merendeels het nieuw in deze vorm als hier getoond in het Engels aan hun publiek tonen alleen Umma News.NL doet het opeen zelfde wijze alleen dan in Nederlands.
de Hoofdstukken uit het boekwerk dat men kon downloaden via een link op het kanaal van Umma News.nl 

Het kanaal heeft zich ook een keer gewaagd aan een boekenrubriek door zijn volgers de kans te geven om kennis te nemen van het boek Advice To Those Who Cannot Come To Sham van de nu reeds overleden auteur en boegbeeld jihadist Abu Sa ‘eed Al-Britani. Een boek dat toch wel enkele verassende en voor de niet jihadist schokkende hoofdstukken bevat, die echt als advies worden meegegeven voor de thuisblijvers.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen, dat op dit vlak bij dit boek is gebleven en dat er bij  mij weten nog geen groepsboek bespreking waar dan ook door een enkele pro IS leesclub is georganiseerd waar het boek gezamenlijk word besproken en gerecenseerd.

de hier diepzinnige religeuze tekst heb ik boven deze foto ook vergroot geplaatst, laat het tot u bezinken en trek u eigen conclusie 
Naast deze ene boeken rubriek onder het mom van, ‘alleen lezen als je dat zelf wilt’, zie je ook zo nu en dan een meer ja…gekscherend gezegd EO maar dan op zijn Pro IS stijl gedane heilige tekst waarbij je het toch even diep tot jezelf moet laten bezinken, maar dat komt er ook niet echt veel voor, eerder zeer sporadisch. Het is een dawahachtige verrassing om het zo maar te zeggen. Het is en blijft nu eenmaal een kanaal dat zich meer richt op het nieuws van de andere kant van het front. Wat hier allemaal van waar is durf ik niet te zeggen een oorlog is nu eenmaal een oorlog op de grond en op de tweede plaatst een propagandaoorlog waarbij alles wordt geclaimd en naar buiten gebracht door beide partijen waarvan enkel en alleen de overwinnaar de waarheid, ondanks de onwaarheden die dat misschien wel zal bevatten naar zich toe zal claimen.
Ook de heer Abu Sala was zeer nieuwsgierig naar de mol die zoveel heeft losgemaakt binnen de gelederen van de Nederlandse IS scene
druk op foto om gesprekje te vergroten 

Als je met de beheerder gewoon in gesprek gaat omdat hij met een knipoog gezegd soms wel een nieuwsgierig aagje kan zijn als ie bij je aanklopt, dan bemerk je ook dat je buiten de vraag die in al zijn nieuwsgierigheid opspeelt, hij een zeer open man kan zijn.      

Zo zegt Abu Sala over de bedreiging van de As Soena moskee en diens bedreiger het volgende ‘ Mwah ik zeg eerlijk ik begrijp het wel hoor, ik ben er sowieso tegen en vind em een idioot. Maar ergens begrijp ik wel dat er van die pvv aanhangers "wraak" willen nemen. Die zien dat moslims zoveel van die dingen doen deze laatste tijd, enz is beetje zelfde gevoel als IS opwekt. Als ze zeggen "de coalitie vermoord onze vrouwen en kinderen dus vermoord hun"

Als je dan tegen hem hierop tegen hem vraagt maar denk je dan soms niet van nou als zo'n gek dat doet bedoel echt doet dat er dan vanaf jullie kant ook iets komt als wraak en dat je dan in een circel terecht komt van een kleine burgeroorlog”
druk op screenshot voor vergroting zodat je het gesprekje duidelijk kan lezen 

Zegt Abu salah Al ifriqi in alle openheid ‘Jawel, dat is het gevaar ja. Als zo'n aanval echt komt. Krijg meer "radicalisme" onder normale moslims. Meer kans op terug reactie enz
Kan uit de hand lopen’

Abu staat ook niet onwillig tegenover journalisten die als ze zouden willen een kijkje willen nemen in het toch wel gesloten wereldje wat het virtuele telegramwereldje van IS is hij zegt hierover 'Mwah mij boeit op zich niet zo heel veel, als je zo iets gewoon normaal en slim doet zou je niet bang hoeven te zijn voor journalisten. Ik ben meer van mening dat je het op neutraal nieuws moet houden, een tegenreactie op mainstreammedia. Zonder die oproepen tot aanslagen enz’  




ongein als in dit geplaatste filmpje zal je bij Umma News.nl niet aantreffen 

Over het delen van Bomrecepten zoals ik eerder beschreef in mijn columns over het Telegram kanaal K - Nieuws zegt hij het volgende ‘Ik meen het, ik ben geen fan van die dingen bom recepten, oproepen op ongelovigen aanrijden Enzo is dom en onnodig en bereik je niks mee. Ik hou het op nieuws delen met de rest heb ik niks te maken. Tja kijk ik begrijp het wel, je hebt mensen die serieus vinden dat zo Iets moet gebeuren jij weet dat net zo goed als ik en jij kent hun gedachtegang denk ik ook wel. Ongelovigen vermoorden ons in Irak en Syrië dus wij moeten hun vermoorden enz. Dan krijg je dat soort ideeën dus’
Druk op foto voor het gesprekje te vergroten 

Abu salah vind het jammer dat de Pro IS aanhang hier in Nederland als wilde agressieve beesten worden afgeschilderd, in een klein verwijt naar de gekken die op sociale media alle aandacht naar zich toe trekken zegt hij dan ook het volgende ‘Ja man, er zijn meer isis sympathisanten die anders zin dan mainstream gedacht wordt. Maar de genen die meest actief zijn op social media Enzo zijn vaak de gene die zo zijn. Agressief pro geweld enzo. Ik ken genoeg die gewoon een baan hebben en een gezin en hun ding op normale manier doen, studie volgen enz. Maar die zijn niet echt actief. Over algemeen zijn hagenezen gene die meest lawaai maken kweenie of je dat hebt gemerkt? In Zoetermeer bijv en Utrecht had/heb je ook grote groepen isis supporters gehad maar die zijn altijd stiller gebleven. Den Haag zocht altijd media op.
druk op screenshot om goed te kunnen lezen waarom al die paniek is ontstaan 

Toch is het volgens het hierboven geplaatste bericht nog wat onrustig binnen telegram kanalen van pro IS supporters zo zegt ene Abu Nasir uit Delft die een omroepvereniging technisch gezien een soort van Islamitische EO kanaal leid dat ‘Ulamā Archieven’ heet het volgende ‘Beste broeders en rest,
 Ik wil jullie attenderen op het feit dat áls iemand jullie inlicht dat X of Y een spion/fasiq is; jullie dit eerst moeten onderzoeken. ‘Ulama Archieven heeft een lijst toegestuurd gekregen met een lijst vol "munafiqin". Deze lijst blijkt totaal niet te kloppen en bevat laster jegens een/de moslim(s). Als ‘Ulama Archieven iemand heeft verwijderd ten onrechte, dan kwam dit voort uit een zogenaamde "djasus"-lijst waarin er nadeel van de twijfel werd gegeven: moge Allah ons allen vergeven en de munafiqin en hun laster blootstellen.’ Of deze mijnheer nu op deze ooit es in 2014 gelekte lijst doelt -die ik hieronder heb geplaatst is mij onbekend, maar dat er onrust heerst binnen de kringen van de Pro IS kanalen is wel duidelijk.

Al met al geeft de heer Abu salah Al ifriqi een zeer interessante inkijk in de voor vele gesloten Nederlandse Pro IS wereld die zich virtueel afspeelt op Telegram, Een wereld waar de Pro IS fan aanhanger, sympathisant in alle vrijheid zijn of haar nieuws kan volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Predikers Abou Hafs uit Hilversum en Rachid Abu Khuzaymah juichen samen met IS om het gepleegde geweld in Arnhem tijdens een koranverbrandings demonstratie van Pegida

Het was me een feestje in Arnhem gisteren. Voor de eerste maal na al zijn demonstraties van koranverscheuringen, wilde de heer Edwin Wagens...